Práce z domova aneb kancelář doma
Ačkoliv nutnost pracovat z domova svádí k řešením typu „počítač dám na kuchyňský stůl, aspoň to budu mít kousek k lince“, odborníci doporučují poněkud jiný přístup. Jestliže doma pracovně strávíte více než pár hodin týdně, vážně uvažujte o zřízení regulérní domácí pracovny.
Pokud si vše dobře promyslíte, získáte s rozumnými náklady prostor, kde se vám bude dobře pracovat, kde nebudete rušeni a večer nebudete mít ze své efektivity těžkou hlavu. Chytře zařízená domácí kancelář je zkrátka investice, která se vám rychle vrátí. Jak na to?
Promyslete si, jaký prostor pracovně věnujete
Prostor je v dnešní době luxusním zbožím, šetřete s ním však jen přiměřeně. Pracovně v ideálním případě vyhraďte samostatnou místnost, aby vás při práci nevyrušovali ostatní členové rodiny. Pokud vás budou mít po ruce, budou mít tendenci na vás stále mluvit. Jestliže ve vašem bytě nepřichází vyčlenění samostatné místnosti v úvahu, oddělte svůj pracovní prostor alespoň opticky a stanovte si pracovní dobu, po kterou mají ostatní zakázáno vás rušit.
Pokud za vámi docházejí klienti, snažte se pracovnu umístit tak, aby zákazníci nenarušovali intimní prostor vaší domácnosti. Optimální je stav, kdy lze do kanceláře vstupovat samostatným vchodem – návštěvy tak neprocházejí přes soukromé místnosti.
Nakupte vhodnou židli a stůl
Jestliže jste byli poctiví a na internetu studovali rady, jak na ideální domácí kancelář, určitě jste si přečetli nespočetně rad ohledně optimální židle a stolu. V každém článku si můžete přečíst o důležitosti, jakou hraje ergonomická židle s nastavitelnou výškou a opěrkami rukou, a že není vůbec dobrý nápad na tomto kusu nábytku šetřit. Nejlevnější typy židlí jsou vhodné jen pro občasnou práci, nikoliv pro každodenní mnohahodinové sezení u počítače nebo třeba výkresů.
Co se týče pracovního stolu, hlavní je plocha. Když celou desku stolu zabere počítač a vy se kvůli tomu musíte co chvíli přehrabovat v horách dokumentů, čas tím rozhodně neušetříte. Rozmyslete si, kolik prostoru pro svoji práci na stole potřebujete, zda využijete přidané zásuvky apod., a podle toho si stůl vyberte.
Zorganizujte si prostor
Pracovní nepořádek je nerozlučným společníkem většiny z nás, asi však nebudete proti, když vám budeme tvrdit, že v dobře organizovaném prostoru se pracuje lépe. Na trhu je nepřeberné množství pomocníků, kteří vám pomohou udržet pracovní nepořádek v rozumných mezích, např. šanony, zásuvky, poličky, krabice nebo spony na kilometry kabelů od kancelářské techniky.
Vytvořte si příjemné prostředí
Využijte toho, že si zařizujete pracovnu jen a jen pro sebe a nikdo vás při tom neomezuje ani neříká, co byste měli a neměli. Obklopte se svými oblíbenými barvami, nakupte do místnosti květiny, nechte do kanceláře proudit světlo, dopřejte si klimatizaci – zkrátka vytvořte si takové prostředí, ve kterém vás práce bude těšit, nebo aspoň co nejméně otravovat.
Stanovte si zásady pro práci doma
Vaší domácí kanceláři už k dokonalosti nic nechybí? V tom případě jste v polovině cesty za úspěšným homeworkingem. Do cíle dorazíte díky vhodné motivaci, dodržování „pracovní doby“ a toleranci členů rodiny, kteří vás při práci doma budou podporovat, a nikoliv rušit a lákat z pracovny.
Zdroj: www.idpoint.cz
Related Articles